donderdag 14 maart 2013

Onze Joepje

Afgelopen dinsdag, 12 maart, is onze Joep in het ziekenhuis van Limoges overleden aan de gevolgen van een hersenvliesontsteking. Joep is 52 geworden.
Ik wil iedereen die dit leest en Joep de afgelopen maanden op haar blog heeft gevolgd, heel erg hartelijk bedanken.
Joep was journaliste in hart en nieren en was de laatste maanden weer helemaal in haar element met het schrijven van alledaagse en minder alledaagse avonturen en belevenissen.Ze was zo blij dat veel mensen haar verhalen lazen.

Ik laat haar blog gewoon  op het internet staan en zal het nog vaak lezen, het is voor mij dan net of ze dan zo terug kan komen.

Roger en David


18 opmerkingen:

  1. Verschrikkelijk.Ze was de beste in haar genre.
    Veel sterkte.
    Wim Bavelaar
    Wonen en leven in Frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik ben er niet goed van. Ik heb afgelopen dagen (week) al meerdere malen uitgekeken naar een nieuw bericht en zag dat ze niets had geschreven. (Op vakantie, dacht ik). Ik wens jullie heel veel sterkte en we zullen haar mooie verhalen missen.
    Hanneke (blogvolger)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marcel en Inge beijer14 maart 2013 om 17:28

    Beste Roger
    Wat een verschrikkelijk nieuws. We wensen je heel veel sterkte met dlt verlies.
    Marcel en Inge Beijer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet te bevatten dit. Zomaar weg hier, Joep! Heel veel sterkte Roger en David.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Roger en David,
    Wat een droevig nieuws! Op de redactie is het ingeslagen als een bom. We zijn er stil van. Het was juist zo leuk via haar blog weer van haar te horen. Joep, met haar eigenheid, betrokkenheid, haar humor en haar liefde voor jullie en voor Frankrijk. Sterkte voor jullie. X
    Marit Versteeg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Roger, eerst wist ik niet wat ik las. Joep weg, dat kan toch niet? Zo'n vitaal en ondernemend type. Vrouw Holle, zei Hugo altijd. We konden elkaar zo lekker plagen en toch was het altijd goed. Dit nieuws maakt me verdrietig. ik bekijk jullie website, en zie hoe mooi jullie alles gemaakt hebben. En dan Joep d'r columns, het plezier spat ervan af.
    Bon courage, Roger, en liefs voor David,
    Jos De Ley

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Roger, Ik had sinds kort Joeps blog gevonden en keek elke dag uit naar een nieuw verhaal van mijn oude stads- en straatgenoot. Maar mijn 'verlies' van de vrolijke kijk op het franse leven valt in het niet bij het onvoorstelbare verdriet dat Joep's overlijden bij jullie achter zal laten.
    Met tranen in mij ogen wens ik jullie veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onvoorstelbaar. Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve bijzondere Joep.
    Agnes Zuiker
    voorheen werkzaam bij de G&E

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Roger en David,
    wat een verschrikkelijk nieuws. Ik volgde Joep min of meer vanaf haar eerste stukje en ik herkende heel veel in haar verhalen. Milde ironie en veel humor, dat was wat me aantrok en waar ik haar om prijs. Ik hoop dat jullie je haar zo ook zullen herinneren. Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat haar verhalen jullie daarbij kunnen helpen.
    Tom.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Roger en David,

    Niet te bevatten. Niet te overzien. Niet te snappen.
    Heeeel veel sterkte en kracht. Dikke knuf.

    Idoor, Isanthe en Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verdomme! Met Joep heb ik lange tijd wekelijks in met een clubje gegeten in Zeezicht in Utrecht. Ik heb haar ook nog een keer ontmoet toen ik op bezoek was bij de Gooi- en Eemlander.
    Ik ben niet alleen verdrietig, maar ook kwaad dat dit onrecht jouw Joep op zo’n jonge leeftijd heeft getroffen.
    Heel veel sterkte en steun toegewenst!

    Eduard Bekker

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben stuk van dit nieuws. Net enkele van haar stukje opnieuw gelezen. Zo jong, zo vitaal, zo funny. Ik heb er geen woorden voor. Roger en David heel veel sterkte toegewenst.

    Jorge Cuartas

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Roger

    Wat een groot en schokkend verlies . Allereerst voor jullie als gezin en familie . Maar ook voor al die mensen die zo genoten hebben van haar humor, directheid en optimisme dat uit al haar blogs sprak .
    Ik wens jullie alle kracht toe en hoop dat zij voor velen een voorbeeld zal blijven en dat de goede herinneringen aan haar zullen blijven .

    Groet Frank Schuringa

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Roger en David
    Geschrokken zagen we de foto en het bericht van het overlijden van Joep in de G en E.Op internet zie ik nu haar blog. Onvoorstelbaar en toch zo onherroepelijk.
    We leven met jullie mee en wensen jullie sterkte. Dat jullie Joep in herinnering elke dag dichtbij mag ervaren.
    Liefs van jullie vroegere buren in Baarn, Gerard en Adrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ongelooflijk zeg. Ook ik dacht dat ze op vakantie was en keek elke dag of er iets nieuws stond. Dit was het laatste wat ik had verwacht..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Sinds kort was ik een enthousiast lezeres van Joeps blogjes.
    Ik ben ontsteld van dit nieuws.
    Ik wens jullie alle sterkte en kracht om dit verlies samen op te vangen.
    Desiree Poeteray-Schroder.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ken jullie niet persoonlijk maar volgde met plezier haar verhalen hier op het blog... Wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte om dit verlies te verwerken....
    Elly Schuurman.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vanavond Vendredi 16 Juin 2023 bij het Zoeken naar een Manier om in te loggen op mijn andere Email Adres. Kom ik op een Wonderlijke manier terecht op dit Blog van Joep. Waarvan ik dacht dat het een Meneer was. En Verder Kijkend blijkt dat Joep een Getalenteerd Schrijfster was. Boordevol Plannen. Iemand van een Bouwjaar dat Precies 13 Jaar verwijderd ligt van het Mijne. En op een Onverwachte wijze weggerukt werd van het OnderMaanse. Nu 20 jaar Rond geleden. Wat zullen jullie haar Nog Steeds missen. De Correze houdt vele Verhalen vast. Was Joep (53) er nog maar ! isabena2009@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen